mail server

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 17 17:50:40 CEST 2023

pm-conf at kostax.cz wrote on 17.10.2023 8:30:

> taky jsem téměř všude přešel na rspamd

Nechci tu rozpoutat nejakou plamenou diskusi, ale docela me prekvapuje
kolik lidi pouziva nejake SPAMove reseni na serveru.

Me se to u serveru pro male mnozstvi uzivatelu pouzivajicich MUA
(nikoliv webmail) prilis neosvedcilo. Proste je daleko jednodussi, kdyz
filtrovani kazdemu provadi az jeho MUA, podle jeho osobnich potreb a
preferenci.

U centralnich reseni jsme neustale bojoval s tim, ze co bylo pro jednodu
neodostatecne bylo pro druheho uz prisne a obracene ...

> Dkim a spf je dnes nutnost, bez nich třeba google dnes už poštu ani
> nepřijímá.

Nemohu potvrdit. SPF jsem, naopak, kvuli Googlu rusil. Odmital mi dopisy
s tim, ze SPF mam prilis siroce permisivni. Od te doby, co SPF vubec
nemam uz s Googlem problem neni ...

> A jako webmail rozhodně Roundcube

A jako webmail ...
... rozhodne bez webmailu, pokud to jen trochu jde ;-)

Znovu - uzivatele maji nejruznejsi vzajemne nekompatibilni pozadavky. At
si kazdy pouziva takove MUA, jake mu vyhovuje.

Tim nechci nikomu jeho reseni pomlouvat ;-)
Jen me trochu prekvapilo, kterym smerem se vyvoj pohnul. Me by
popisovana reseni pripadala jako "zbytecne moc prace za stejne nebo min
muziky". Ale je mozny, ze ty reseni nabizeji neco, co dneska uzivatele
chteji a ja ani nevim, ze je o to zajem ;-)

Mluvim porad o domacim/komunitnim reseni. Kdyz jsme sefoval v bance tak
si samozrejme kazdy svoje reseni vybirat nemohl (ale webmail nemeli taky).