mail server

pm-conf at kostax.cz pm-conf at kostax.cz
Tue Oct 17 08:30:36 CEST 2023

Ahoj,
taky jsem téměř všude přešel na rspamd. Dkim má v sobě, umí zpracovat
vlastni spamassassin pravidla, docela rozumně loguje a je v něm tak
nějak všechno. Problém s ním byl před pár lety, kdy šel vývoj hodně
dopředu a i konfigurace se mezi verzemi dost lišila.
Dovecot jako pop3/imap4 a dnes i submission funguje naprosto bez
problémů. Pomocí nějakých doplňků jde řešit i šifrování emailů na disku,
sieve filtry fungují skvěle, u větších instalací mám i fts (full text
search).

A taky mam vedle toho sendmail, mám rád jeho logy, proti postfixu jsou
přehlednější.

Dkim a spf je dnes nutnost, bez nich třeba google dnes už poštu ani
nepřijímá. Pokud je máte, zaveďte si určitě i dmarc záznam, vyřešíte tím
spoustu problémů. DMARC není jen reportování, funguje to tak, že potom
stačí úspěšný pouze jeden z testů (dkim nebo spf). Bez dmarc když
uděláte někde chybu nebo si zprávu přeposíláte a neprojde vám spf test,
zpráva není doručena.

A jako webmail rozhodně Roundcube - spousta pluginů, třeba 2 faktor apod.

PM