mail server

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Wed Oct 18 10:10:07 CEST 2023

Rekneme to takle,

emailovy server dneska neni jedno reseni, ale cela disciplina.

POkud chcete opravdu resit server pro vice uzivatelu, dostanete se
presne do te smycky o ktere pise Dan.

Pokud je to pro omezene mnozstvi , da se to, ale zase pokud nepouzivate
spf, dkim, dmarc (coz samo o sobe nasadit neni uplne trivialni) a k tomu
antispam a greylisting, tak velice rychle zjistite ze budete muset. A
ztravite nad tim mraky casu.

@Dan: divil by ses co vsechno dneska emailova "opensource reseni"
nabizi, u nekterych rozhrani se i exchange s votloukem muze jit schovat :-P

@all: Tim  nexci nikoho odradit, jenom konstatuju fakta. Ja osobne ted
budu emailove reseni nasazovat, ale budu 1 server trhat na minimalne 4
clustery kde kazdy bude delat jednu cast a bude to variabilni, aby se to
dalo rychle menit kdyz bude potreba. Napriklad hodlam retezit rspamd a
amavis via prostrednika a oboje mit horizontalne skalovatelne (ano jde
to, neni  to trivialni, ale uz jsem tohle reseni jednou delal a
fungovalo na 1*).

A to se bavim o ucmrndanych 3 domenach na krajskem datacentru, do
budoucna by jich melo bejt do 30ti pokud vim. Ale jelikoz situace se
muze menit rychle , budu resit tohodle "molocha". Na virtualizacich mam
mista vic nez dost :-D.

Ano, existujou "email pracky" , ale uprimne, tim umim se protahnout s
payloadem s nakazou i ja, natoz profesionalni hacker :-D.

Mno hodne stesti, ja se jdu mrknout kam az rspamd(pokud je to stejny
projekt jako v r. 2009)  pokrocil za ty leta co sem ho nepouzival (mel
jsem amavis  a dspam).

S pozdravem Vilem