mail server

Jozef Drahovsky (FreeBSDcz) freebsdcz3 at jozef.drahovsky.sk
Sun Oct 15 21:22:34 CEST 2023

Dňa 15. 10. 2023 o 20:58 Ivo Hazmuk napísal(a):

> jsem zvyklý na kombinaci Sendmail+SASL+MILTER+..., MIMEDefang (milter),
> OpenDKIM (milter), Cyrus Imap, Roundcube - webmail.

Aj ja mám tuto kombináciu odskúšanú.

> Už před lety jsem někde zachytil, že DKIM s klíči kratšími jak 2048 bitů
> Google považuje za nedostatečné.

Áno, ale dá sa spraviť dlhší kľúč a akceptuje ho.

> Horší je to s Microsoftem. Tito ... odmítají maily ze serverů, které
> mají vše v pořádku. V SMTP odpovědi je odkaz na web (live.com), který ke
> zjištění skutečného důvodu nevede. Na live.com, si člověk může po
> netriviálním úsilí přečíst, co si myslí o jeho IP adrese. Ale ve
> skutečnosti se tímto vůbec neřídí.
>
> A to mě vede k myšlence, že M$ bojuje proti provozovatelům malých,
> nezávislých mailserverů, aby požrali jejich uživatele.

Toto je ťažko riešiteľný problém.
Treba u MS zaregistrovať svoj server
a spraviť nastavenia podla neho, ale medzi zmenou a požiadavkou na
overenie, muste nechať aspoň 48 hod pre ich timeout.
Inak vrátia hlášku, že váš server nespĺňa ich nejakú požiadavku bez
uvedenie, o ktorú požiadavku ide.
V tomto je Google oveľa korektnejší.

Potvrdzujem Jozef