mail server

Ivo Hazmuk ivo at cis.vutbr.cz
Sun Oct 15 20:58:01 CEST 2023

Ahoj,

On 10/15/23 18:41, cizek.milan at seznam.cz wrote:
> mě se líbila a osvědčila kombinace postfix, dovecot, opendkim, postgrey, spamassasin... Samozřejmě nastavení reverzů, SPF, těch DKIMů.

jsem zvyklý na kombinaci Sendmail+SASL+MILTER+..., MIMEDefang (milter),
OpenDKIM (milter), Cyrus Imap, Roundcube - webmail.

> Fungovalo mi to takto mnoho let. Asi už rok ejjs tím ale problém a třeba maily na Google se začaly odmítat (DKIM nebo SPF), jak už někdo psal.
> Na první dobrou jsem na nic nepřišel, a zatím nebyl čas to zkoumat blíž, protože to zas tak nepotřebuji a využívám jiný mail.

Už před lety jsem někde zachytil, že DKIM s klíči kratšími jak 2048 bitů
Google považuje za nedostatečné.

Horší je to s Microsoftem. Tito ... odmítají maily ze serverů, které
mají vše v pořádku. V SMTP odpovědi je odkaz na web (live.com), který ke
zjištění skutečného důvodu nevede. Na live.com, si člověk může po
netriviálním úsilí přečíst, co si myslí o jeho IP adrese. Ale ve
skutečnosti se tímto vůbec neřídí.

A to mě vede k myšlence, že M$ bojuje proti provozovatelům malých,
nezávislých mailserverů, aby požrali jejich uživatele.

> Souhlasím s tím, co už někdo podemnou psal, že odladit to může být dost opruz.

Ivo