mail server

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 16 11:15:05 CEST 2023

Jindrich Fucik wrote on 15.10.2023 14:10:
> Naposledy jsem používal imap-uw a ten už je dávno po smrti.

To by se tak sice dalo rict, ale presel jsem na panda-imap, coz je jeho
reinkarnace. Vcetne zdrojoveho kodu ...

Moje vlastni patche zdrojoveho kodu imap-uw s tim funguji bez nutnosti
je prepisovat ...

> Otázky, které si neumím zodpovědět - je nějak zásadně lepší maildir a
> nebo mailfile?

Lepsi pro koho/co ? Kazdy z tech formatu je "lepsi" v nejake situaci - a
v jine zase ten druhy. Prace s jednim velkym souborem je narocna na
zdroje, ale zase se mi s nim lip pracuje "rucne", kdyz se neco stane - a
je to format, ktery pouziva sendmail, kdyz uklada maily do INBOXu ...

> Moc by se mi líbilo nějaké ssl, ke kterému si dokáži vygenerovat certifikáty pomocí nějaké zadarmo autority.

To neni o tom SSL, ale o te autorite. Ale je otazka, jestli zrovna
tenhle attribut je az tak klicovy. Tyhle "zadarmo autority" vetsinou
generuji certifikaty s kratkou zivotnosti, takze je nutne zprovoznit
mechanismus, ktery certifikaty pravidelne obnovuje. Coz ja vnimam jako
potencialni zdroj problemu, neb je funkcnost toho mechanismu nutne
neustale hlidat, a to me nebavi.

Ve chvili, kdy si za 400Kc muzu koupit pet navazujicich rocnich
certifikatu (jeden na dele bohuzel nejde, dekujeme Google&Apple), takze
certifikat vymenim jednou rocne a jinak to nemusim hlidat, mi pripada
proste lepsi.

To ale celou dobu mluvime jen o prijmu posty. Nevim, zda pres server
postu i odesila, pokud ano, tak je tech veci k reseni jeste o dost vic.
Jak zminil Pepa, reverzni zaznam je prvni na seznamu.

S Mirkem si tentokrat dovolim prevazne nesouhlasit, ja jsem se
sendmailem velice spokojen, antispam na serveru povazuji za diskutabilni
skoro vzdy, a u serveru tehle velikost to mam za velmi nevhodny napad a
bez blocklistu se obejdu i na daleko vetsich instalacich. Nastavit SPF
mi take vzdycky vic vrasek udelalo nez vyresilo a tak se vlastne
shodneme jen na potrebe DKIM podpisu ...

Ale zrovna v tehle oblasti opravdu zadna "dokonala" reseni neexistuji a
tech vyhovujicich, ktere se lisi predevsim v tom, jak emocionalne sednou
svemu spravci, je naopak spousta.