DELL PowerEdge R320

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Oct 9 20:22:35 CEST 2022

On 8.10.2022 0:06, Zbyněk Burget wrote:
> Je to postarsi (ale stale spolehlive funkcni) PowerEdge R320.

Takovy primo nemam. Mam ale u nekoho v provozu jeste starsi PowerEdge
2950 Brzo oslavi trinacte narozeniny provozu. A v nem PERC 6

Takze osobni zkusenosti nepomuzu.

> je tam radic PERC S110 Controller.

Google mi nasel: "S110 is nothing more than a fancy name for Intel
software RAID".

To by samo o sobe bylo zvolani ze tmy nejasne duveryhodnosti, ale v
manualu od S110 se pise "Runs from the I/O Controller HUB (ICH) or
Platform Controller Hub (PCH) chipset on the platform system board and
requires no additional hardware".

A to s tou prvni informaci hezky rezonuje. Takze bych pracoval s
hypotezou, ze tam mas ciste softwarovy Intel RAID.

> Ma nekdo zkusenosti, co a jak na tom DELLu nastavit, abych se pripadne
> dostal na konzolu pomoci iDRAC / IPMI? - Tedy je potreba provest neco i
> ve FBSD samotnem? Nastaveni serveru v BIOSu asi zvladnu a hlavne tohle
> nepatri sem do fora.

FreeBSD na R320 IPMI rozeznava - nasel jsem, ze se uz na FreeBSD 9
resily nejake problemy. Takze by fungovat mohlo a to vcetne moznosti ho
z FreeBSD nakonefigurovat (ipmitool).

A hadam, ze BMC bude vzdaleny management delat tak, ze vytvori virtualni
seriovy port Takze na FreeBSD nakonfigurujes tenhle seriovy port jako
systemovou konzoli a melo by to byt.

Ale vsechno co jsem tu rekl je pouha (moje) syteza informaic
pochazejicich z (nejmene) druhe ruky. Takze vysledek zcela bez zaruky ...