VM - jake mate zkusenosti

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Oct 9 10:26:26 CEST 2022

On 07/10/2022 22:36, Zbyněk Burget wrote:

> Jj, na to si pamatuju, jen uz jsem nepobral, ze ten stejny problem byl
> jak v VB, tak v Bhyve :-(

U me se stejny problem projevoval v Bhyve i VB, ale dost mozna to
souviselo s HW toho hostitele, protoze ostatnim se ten problem v takove
mire neprojevuje.

> Takze tam mam dat normalne FBSD tak, jak jsem zvykly s jaily a pod ten
> host system tam dat VB nebo bhyve pro linux (pripadne pro neco dalsiho,
> pokud to bude potreba)?

Presne tak, nainstaloval bych tam bud FreeBSD 12.3, nebo 13.1, na to
nahodil jaily, tak jak je mas ted a pro ten Linux pouzil Bhyve, nebo VB,
ciste podle toho, jakou mas chut. Pro jeden maly VM je to uplne jedno.
Oboje bude bez problemu.
Pokud se rozhodnes pro Bhyve, tak me v CLI vyhovovalo na ovladani
sysutils/vm-bhyve
Ale kdybys toho spravoval vic, muzes pro jaily i bhyve pouzit treba
sysutils/cbsd (nemam s nim osobni zkusenost, ja si to vsechno spravuju
vzdycky sam, nejakym svym zpusobem / par skriptu), ale cbsd mi vzdycky
prislo jako zajimavy projekt.

A co se tyce toho tveho Dellu, tak IPMI / KVM by tam melo fungovat bez
nutnosti neco nastavovat ve FreeBSD a radic by snad taky mel jit
monitorovat, ale ted nemuzu najit, co je ten tvuj PERC presne zac a jaky
nastroj pro nej pujde pouzit. Nekde se da pouzit megacli, ale je v
portech jeste neco jineho pro Delly, jen si ted nemuzu vzpomenout na nazev.

Mirek