VM - jake mate zkusenosti

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Oct 7 22:36:07 CEST 2022

Dne 07.10.2022 v 16:00 Miroslav Lachman napsal(a):
> Dlouhodobe provozuju jaily a pak VM ve VirtualBoxu. Pred casem jsem tu psal o problemu s vykonem pri
> vyssim poctu jader, ale ten problem byl stejny ve VirtualBoxu i v Bhyve.

Jj, na to si pamatuju, jen uz jsem nepobral, ze ten stejny problem byl jak v VB, tak v Bhyve :-(

> Neznam tvoje konkretni pouziti tech jailu, ani to, co potrebujes provozovat v Linuxu, ale klidne

V jailech mi bezi nejake sluzby pro sit - DNS, web, mailserver, FTP, databazovy server. Tak, jak to
mam ted jsem s tim bezmala 20 let spokojeny. Zatizeni je absolutne minimalni.
Jenze ted potrebuju pridat nejakou aplikaci, kterou maji panove odladenou v linuxu. Je to nejaky PHP
kod + databaze. Ono by to klidne mohlo bezet i na tom FBSD, ale to mi tam nikdo nenainstaluje,
protoze se jim s tim nechce hrat a nebo by to bylo neadekvatne drahy :-(
Ted to mam na samostatnem PC, ale to je kanon na vrabce a protoze i tam bude provoz naprosto
minimalni, chci to nacpat na jedno zelezo, ktery mi lezi na stole (nejaky asi 6 let stary DELL
PowerEdge netusim ktery, ktery slouzil jako collector pro dataretention od Flowmonu - takovy ten
DELL, ktery si firma obranduje podle sve potreby; DR byl upgradovan a DELL mi zustal lezet ladem) a
je novejsi, nez to zelezo, na kterym to bezi dnes.

> bych na jednom stroji provozoval 5 jailu s FreeBSD (jestli nepotrebujes ruzne verze, tak
> nepotrebujes VM) a pak si hodil korunou, jestli pro Linux pouzit VirtualBox, nebo Bhyve.

Takze tam mam dat normalne FBSD tak, jak jsem zvykly s jaily a pod ten host system tam dat VB nebo
bhyve pro linux (pripadne pro neco dalsiho, pokud to bude potreba)?

> Jestli mas VirtualBox zazity a umis s nim, klidne u nej zustan. Da se spravovat jak z prikazovky,
> tak pres phpVirtualBox.

Moc zazite to prave nemam, takze je mi to spis jedno. Proto se ptam, jestli treba Bhyve nema nejakou
zarnejsi budoucnost a nevydat se radeji timhle smerem.