mountroot nenajde zpool

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 22 23:05:31 CEST 2022

On 22.6.2022 9:19, Marek Soudny wrote:

> Abych byl uprimnej, tohle jsem od tebe presne cekal :)

Starej pes se novy kousky neuci. Obzvlast, kdyz mu ty co umi na ukradeni
burta spolehlive stacej ... ;-)

> To je prave ten problem, na displeji mam vypis z boot loaderu, a
> najednou skonci s tim, ze nemuze mountnout root z nastavenyho

Mountovani dela kernel, nikoliv loader, takze se neumim uplne presne
porovnat s informaci, ze vypis z *loaderu* konci hlaskou o problemu s
mountem".

Loader pokud vim nemluvi o mountovani, ale o naloadovani kernelu. Zatim
predpokladam, ze chybna cast informace je "loader". Pak bych zkusil boot
ve verbose rezimu (boot -v z promptu loaderu).

A krome toho mam dojem, ze u te hlasky je i chybovy kod, i kdyz ten toho
stejne moc nerekne. A mozna to tak u ZFS neni.

> device/path (tedy zfs:zpool/DEFAULT/root). Napoveda v tom mountroot
> promptu neni, zkousel jsem "lsdev" a "ls", nicmene vystup je/byl prazdnej.

No, a je prazdnej i v tech chvilich, kdy to nabootovat umi ?

> Tohle nepujde tak jednoduse, je to firemni notebook se zamcenym biosem.
> Nicmene co radis se mi zda "obdobny" tomu vfs.root_mount_always_wait=1.

To zalezi co konkretne bylo v okamziku sve detekce jeste nepripraveno a
z pohledu detekujiciho kodu to neexistovalo. Ale ano, muze to pomoct,
urcite to zkus ...