mountroot nenajde zpool

Marek Soudny soumar at soudny.net
Wed Jun 22 09:19:29 CEST 2022

On 6/22/22 09:03, Dan Lukes wrote:
> No, a to je rada cislo 1 - vyresit pozadavky co mas bez ZFS.

Abych byl uprimnej, tohle jsem od tebe presne cekal :) Moje zkusenosti
se ZFS jsou naopak pozitivni, proto ho mam vlastne vsude.

> Jinak muze byt dulezity co presne to pise, vcetne pripadnych zprav a
> varovani pred tou finalni.

To je prave ten problem, na displeji mam vypis z boot loaderu, a
najednou skonci s tim, ze nemuze mountnout root z nastavenyho
device/path (tedy zfs:zpool/DEFAULT/root). Napoveda v tom mountroot
promptu neni, zkousel jsem "lsdev" a "ls", nicmene vystup je/byl prazdnej.

> No a pak maji nektere BIOSu konfigurovatelne "cekani na disk". V
> noteboocich to nejspis konfigurovatelne nebude, ale pokud je, zkusit
> zvetnout. To je uz ale "pokus o kouzlo". Pokud BIOS dokazal z disku
> natahnout loader a problem je az s kernelem, tak je disk uz nejspis plne
> inicializovany. Muze mit ale zpocatku delsi odezvy a loader muze byt
> nedostatecne trpelivy ... ... zkusil bych to.

Tohle nepujde tak jednoduse, je to firemni notebook se zamcenym biosem.
Nicmene co radis se mi zda "obdobny" tomu vfs.root_mount_always_wait=1.
Uvidim jak to zabere, behem tydne by se mel ten problem projevit alespon
jednou, spis vicekrat.

Dekuju,
Marek