mountroot nenajde zpool

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 22 09:03:23 CEST 2022

On 22.6.2022 8:45, Marek Soudny wrote:
> Obcas se mi ale stane, ze boot loader skonci s tim, ze nenajde zpool, aby
> nabootoval. Po 1-2 rebootech nabootuje system normalne. Nesetkal jste se
> s tim nekdo? Docela blbe se to debuguje, kdyz nenabehne OS, takze kazda
> rada dobra.

Nesetkal, moje prvni setkani se ZFS bylo dost smutne a ja uz mu nikdy
pozdeji verit nezacal. Dovedu si ho predstavit nasazeny na stroji, kde
budu mit specificke pozadavky na diskovy system, ale na bezny pocitac
bych si to urcite nedal.

No, a to je rada cislo 1 - vyresit pozadavky co mas bez ZFS.

Jinak muze byt dulezity co presne to pise, vcetne pripadnych zprav a
varovani pred tou finalni.

No a pak maji nektere BIOSu konfigurovatelne "cekani na disk". V
noteboocich to nejspis konfigurovatelne nebude, ale pokud je, zkusit
zvetnout. To je uz ale "pokus o kouzlo". Pokud BIOS dokazal z disku
natahnout loader a problem je az s kernelem, tak je disk uz nejspis plne
inicializovany. Muze mit ale zpocatku delsi odezvy a loader muze byt
nedostatecne trpelivy ... ... zkusil bych to.