neurcity problem s desktopem [solved]

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Oct 23 22:49:43 CEST 2021

On 23/10/2021 21:40, Jindrich Fucik wrote:
> Zvláštní je ten nekonečný logout.
> Takhle se chová session, pokud jí zůstane něco běžet "na backgroungu" a
> shell si myslí, že má počkat, až se to ukončí.
>
> Proto bych se podíval v nějakých spouštěcích scritech po nějakém
> zapomenutém &, které nějakou hloupost odloží a ta hloupost nikdy nekončí.
> Nebo třeba pstree by mohlo napovědět.
>
> Ale možná mířím špatně.

Miril jsi spravnym smerem, jen tesne vedle. Neslo o spousteci skripty,
ani zapomenute &, ale prave o ten logout, tedy ~/.logout ve kterem se
vola history -M && history -S. Respektive ani v tom nebyl primo problem,
protoze tohle pouzivam uz hodne dlouho. Ten kamen urazu byl v tom, ze od
17.10. zustal na disku souboru ~/.history.lock a historie tcsh se nemuze
zapsat a ceka na ten zamek donekonecna.

Soubor ~/.history.lock jsem smazal a najednou funguje i Ansible jak ma.
Patrne totiz Ansible interne zavola ssh skrz login shell (tcsh) a opet
se pokusi precist a zapsat historii, coz selze. Teda selhavalo. Ted uz
je vsechno OK.
Nebyt toho podivneho zaseknuteho logoutu, tak bych asi nikdy nevyresil
problem s Ansible ProxyCommand.

Diky za popostrceni

Mirek