syslog.d a vylouceni z messages

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Jun 26 14:42:09 CEST 2021

On 23/06/2021 09:34, Dan Lukes wrote:

> Mohl bys zpravy dle sve chuti si zapisovat do jineho souboru. Ano,
> nemohl by se jmenovat "messages", ale to mi nepripadalo podstatne. Pokud
> vsak na jmenu souboru trvas tak to tim zpusobem, ve ktery doufas, nepujde.

Asi mi nejak unika, proc je tak rozhodujici to, jestli se jmenuje
messages, nebo ne? :D Me ani tak nejde o to, jak se jmenuje, ale o to,
jak se to chova - co se kam zapisuje. Tedy mit log, kam se cpe
"vsechno", co se nezapisuje do jinych souboru urcenych pro specificke
sluzby. Ale asi je takovy muj pozadavek neobvykly, ackoliv me prijde
naprosto logicky. :)
To, ze mluvim o messages je dano tim, ze tam se takhle zpravy zapisuji
"by default", tak jsem hledal zpusob, jak k tomu pridat ty samostatne
logy a "jejich" zpravy pak uz nezapisovat do messages.
Ale jestli mas recept, jak nechat zapisovat "vsechno" do messages,
vyjmenovane sluzby do jejich konkretnich logu a pak klidne "vsechno
ostatni" do dalsiho logu, at se jmenuje klidne "to_co_neni_jinde", tak
sem s tim.

Mirek