syslog.d a vylouceni z messages

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 23 09:34:19 CEST 2021

On 23.6.2021 0:24, Miroslav Lachman wrote:
> ja se obecne ptam na to, jestli ty zpravy mohu z messages vyloucit i nejak jinak, v jince  casti

I na to jsem v rozsahlejsi reakci odpovedel ;-)

Ne, nejde nejprve rict, ze se nejake zpravy maji nekam zapisovat a
pozdeji nazor zmenit.

> kdyz se nevyhnu tomu, abych editovatl syslog.conf.
> To logovani do nekolika samostatnych sobuoru (treba pkg.log, openvpn.log
> atd.) pouzivam prave proto, abych to nemel v messages, kde chci mit jen
> ty "zajimave" informace a ne rutinni info z kdejakeho daemona / programu.

To je prave na tom tvem pozadavku neobvykle. Ze trvas na konkretnim
fixne danem jmenu souboru ve kterem tebou specifikovane zpravy budou.

Mohl bys zpravy dle sve chuti si zapisovat do jineho souboru. Ano,
nemohl by se jmenovat "messages", ale to mi nepripadalo podstatne. Pokud
vsak na jmenu souboru trvas tak to tim zpusobem, ve ktery doufas, nepujde.

> Tak se podle te informace zaridim a i vsechno ostatni budu mit v  syslog.conf

Budes muset. Zadani, tak, jak jsi ho zformuloval, jine reseni IMHO nema.

Ale mysliom, ze tvoje pozadavky by sly beze zbytku uspokojit i
liberalneji formulovany zadanim a to uz by pak reseni melo.