syslog.d a vylouceni z messages

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Jun 23 00:24:40 CEST 2021

On 21/06/2021 00:49, Dan Lukes wrote:

> Syslogd ale nema koncept "zapis to do souboru X, jezis, vlastne ne, ja
> jsem si to najednou rozmyslel"
>
> syslog.,conf rika, ze vsechny zpravy urciteho typu se zapisuji do messages.
>
> Include ti umozni takove zpravy snadno zapisovat (take) nekam jinam.
> Pokud ale zpravy do messages zapisovat NECHCES pak neni jine cesty nez
> prikaz, ktery to pusobi ze syslog.conf odstranit.

To jsme se mozna jen uplne nepochopili. Ja neocekavam, ze include
prinese nejakou novou funkcionalitu ohledne syntaxe, ja se obecne ptam
na to, jestli ty zpravy mohu z messages vyloucit i nejak jinak, v jince
casti, nez uplne na zacatku souboru syslog.conf, jak jsem popsal v
prvnim mailu.
Zbytek uz bylo jen konstatovani, ze mi pak prijde zbytecne pouzivat ty
samostatne soubory (ktere by se lepe spravovaly nejakou automatizaci
jako Ansible atd.), kdyz se nevyhnu tomu, abych editovatl syslog.conf.
To logovani do nekolika samostatnych sobuoru (treba pkg.log, openvpn.log
atd.) pouzivam prave proto, abych to nemel v messages, kde chci mit jen
ty "zajimave" informace a ne rutinni info z kdejakeho daemona / programu.

Tedy pokud neni mozne vyloucit zpravy z messages jinak, nez na zacatku
syslog.conf mit tohle:
!-openvpn,pkg,pkg-static,nmbd
*.notice;authpriv.none;kern.debug;lpr.info;mail.crit;news.err
/var/log/messages

Tak se podle te informace zaridim a i vsechno ostatni budu mit v syslog.conf

A jeste odpoved na to reseni od Jozefa s Perlem - tam by mi asi
nevyhovovalo, ze nemam zaznamy v log souborech realtime a nemohu nad
nima poustet tail -f, kdyz zrovna hledam nejaky problem v realnem case.

Mirek