syslog.d a vylouceni z messages

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 21 00:49:31 CEST 2021

On 16.6.2021 12:18, Miroslav Lachman wrote:
> Uz nejaky cas defaultne obsahuje syslog.conf includovani z /etc/syslog.d
> a /usr/local/etc/syslog.d.

A includovani funguje naprosto klasicky, tedy stejne jako bys do mista,
kde je prikaz k includovani mechanicky vlozil obsah toho includovaneho
souboru.

> Ale neprisel jsem na to, jak v tomhle oddelenem
> conf souboru rict, ze se ty zpravy z programy XYZ nemaji logovat do
> /var/log/messages.

Includovani obecne nerozsiruje syntaxi souboru o novou funkcionalitu
(nad ramec samotneho includovani jineho souboru). Bud' takova moznost v
konfiguraci je, a pak tam je at includujes nebo ne, nebo tam neni - a to
znovu, at includujes nebo ne.

> To mi pak prijde tak trochu zbytecne neco davat do syslog.d, kdyz se
> stejne musi editovat i syslog.conf

Include ti umoznuje snadno vyresit problem "chci zpravy nejakeho
konkretniho programu/typu zapisovat do nejakeho konkretniho souboru,
abych s nimi mohl nejak konkretne pracovat.

Syslogd ale nema koncept "zapis to do souboru X, jezis, vlastne ne, ja
jsem si to najednou rozmyslel"

syslog.,conf rika, ze vsechny zpravy urciteho typu se zapisuji do messages.

Include ti umozni takove zpravy snadno zapisovat (take) nekam jinam.
Pokud ale zpravy do messages zapisovat NECHCES pak neni jine cesty nez
prikaz, ktery to pusobi ze syslog.conf odstranit.