syslog.d a vylouceni z messages

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jun 27 01:51:05 CEST 2021

Miroslav Lachman wrote on 26.06.2021 14:42:

> Asi mi nejak unika, proc je tak rozhodujici to, jestli se jmenuje
> messages, nebo ne? :D

Pokud se nebude jmenovat messages, pak je to lhostejne co se do nej
zapisuje a syslog.conf modifikovat nemusis. A do toho souboru jineho
jmena uz si zapises jen to co budes chtit.

> Tedy mit log, kam se cpe "vsechno", co se nezapisuje do jinych souboru urcenych pro specificke sluzby.

To pri prvnim pohledu vypada jednoduse a logicky, uz pri trochu
potrobnejsim se to komplikuje. Zpravy se klasifikuji hned tremi zpusoby
- podle severity, podle facility a podle jmena programu, ktery je
vygeneroval respektive IP ze ktere prisly.

Takze stejne logicky by byl pozadavek na soubor do ktereho by se
zapisovaly zpravy jejichz severity by nezpusobila zapis jinam. Obdobne
podle facility. Oboji ma svuj logicky smysl. No a o nazvu programu resp.
IP nemluvim, tam je to taky jasny.

Kazdopadne je to jedno, ani v popsane uplne variante ani v te orezane
tupe, kterou navrhujes ty, to proste syslog nedela.

> To, ze mluvim o messages je dano tim, ze tam se takhle zpravy zapisuji
> "by default"

To teda ne. Do messages se nezapisuji zpravy urovne info a debug
(vyjimkou jsou kern.debug a lpr.info). Takze zadny "vsechno".

> logy a "jejich" zpravy pak uz nezapisovat do messages.
> Ale jestli mas recept, jak nechat zapisovat "vsechno" do messages,
> vyjmenovane sluzby do jejich konkretnich logu a pak klidne "vsechno
> ostatni" do dalsiho logu, at se jmenuje klidne "to_co_neni_jinde", tak
> sem s tim.

Ne, to opravdu nejde a netvrdil jsem ze to jde. Logika syslogd je
takova, ze ti zapise to co reknes tam kam reknes. Nepocita s moznosti,
ze by existovaly zpravy o jejichz existenci nevis a spadaji do nejake
kategorie "ostatni".

Tenhle pozadavek tam proste nejde zapsat, at s includama, nebo bez nich.