Kompilacia base zo zdrojakov - LLVM

Peter Rosa prosa at pro.sk
Sat May 8 16:55:38 CEST 2021

Ahoj,

ďakujem za bleskovu odpoved...

> To hodne zalezi na tom, jestli mas dost pameti nebo to leze do swapu a
> jestli prekladas bez debugovacich informaci nebo s nimi.

stroj ma sice len 4 GB RAM, ale top ukazuje:
CPU: 24.5% user,  0.0% nice,  0.5% system,  0.1% interrupt, 75.0% idle
Mem: 483M Active, 3128M Inact, 1083M Wired, 769M Buf, 3059M Free
Swap: 8192M Total, 8192M Free

Debugovacie informacie pre kernel mam zakomentovane, predpokladam, ze sa
teda jadro kompiluje bez nich. Ako toto nastavit pre world neviem.

Bezi to na procesore Pentium Gold G6405 taktovanom na 4,1 GHz. Aj preto
nerozumiem, preco to trva tak dlho.

> Otevri si /usr/src/usr.bin/clang/Makefile
> Tam uvidis ktere komponenty se neprekladaji pri nastaveni konkretni
> promenne. Ale v podstate muzes vynechat jen lldb (MK_LLDB=no)

V /usr/src/usr.bin/clang/Makefile su iba najzakladnejsie nastavenia pre
LLVM, v src.conf ich je nespocetne. Takze nie je mozne resp. rozumne
vypnut ani len tie cross-platform targety?
- WITHOUT_LLVM_TARGET_AARCH64
- WITHOUT_LLVM_TARGET_ARM
- WITHOUT_LLVM_TARGET_MIPS
- WITHOUT_LLVM_TARGET_POWERPC
- WITHOUT_LLVM_TARGET_SPARC
Vseobecna otazka - naco vlastne sluzi prekladanie pre vsetky tieto
platformy? Na stroji predsa mame pevnu architekturu a nehrozi, ze sa len
tak zmeni...

> Nepouzivam. Delalo by mi to potize pri upgradech.

Na mozne problemy pri vypnuti casti LLVM pri upgrade na inu verziu ako
je momentalne nainstalovana upozornuje aj man src.conf. Preto sa radsej
pytam skusenejsich ako som ja.

Prajem prijemny den,

--

Peter Rosa