cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Apr 3 19:34:43 CEST 2021

Miroslav Lachman wrote on 02.04.2021 2:55:
> Zatim to PF pouzivam prave pro mereni casu, protoze je to pro me ted
> nejjednodussi test, ktery snadno spustim na jakemkoliv stroji.

> touch /tmp/empty
> pfctl -t czech_net -T replace -f /tmp/empty
> time pfctl -t czech_net -T replace -f /etc/pf.czech_net.table
>
> Tabulka pf.czech_net.table obsahuje 2268 IP adres.

No, tak mi ji posli. Jen me, mimo konferenci a netrvam na tom, ze mi
posles tech realnych 2268 adres, ktery pouzivas. Klidne mi tam dej
nejaky nahodny. Jde o to, ze PF nepouzivam a nechce se mi studovat
syntaxi. Spustim to u sebe a porovname vysledky:

> 2 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 0.310s  Totl: 0:00.31s
> 4 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 0.914s  Totl: 0:00.91s
> 6 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 3.021s  Totl: 0:03.02s
> 7 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 4.552s  Totl: 0:04.55s
> 8 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 8.496s  Totl: 0:08.49s

Co zjistim uz poslu zase do konference. Absolutni cisla budou nepochybne
jina, ale uvidime, jestli je podobny alespon trend.

David Pasek wrote on 02.04.2021 16:50:
> Snazil jsem se vygooglit jaky algoritmus pouziva VirtualBox, ale nic jsem nenasel.

Protoze hledas spatne ;-)

> http://publish.illinois.edu/assured-cloudcomputing/files/2014/03/A-Simulation-Framework-to-Evaluate-Virtual-CPU-Scheduling-Algorithms.pdf
prelom stranky 138 a 139:

> VCPU Scheduling Algorithms
> A naive, yet popular, implementation is to use a simple Round-Robin algorithm when assigning processor resources to each VCPU.
> This option is available in most hypervisors. Sometimes it is the only option, e.g. in KVM or Virtual Box hypervisors.
> This approach can cause additional synchronization latency for guest VMs due to VCPU preemption.

Jako moderator konference konstatuju, ze diskusi zatim neshledavam
off-topic. To co probirame je obecny problem, ktery se tyka uzivatelu
vsech hypervisoru, vcetne FreeBSD-nativniho bhyve. Ze to zacalo jako
diskuse o problemu s Virtual Boxem je v tomto kontextu podruzny
technicky detail. Predpokladam, ze koho virtualizace na FreeBSD
nezajima, ten to dokaze smazat - diskuse je sice na nase obvykle pomery
neobvykle intenzivni, ale v absolutnim cisle je to porad jen par emailu ...