cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Apr 2 02:55:07 CEST 2021

On 30/03/2021 08:32, Dan Lukes wrote:

> Dej vedet to zkusis na 12.2-R/Vbox 6.1.* jestli se to zmenilo nebo ne.
>
> Tohle musi nejak souviset s konkretni lokalni konfiguraci (zahrnuje i
> hadrwarovou).
>
> Jestli to budes zkouset na neprodukcni masine, tak zkus uplne vynechat
> 'pf'.

Zatim to PF pouzivam prave pro mereni casu, protoze je to pro me ted
nejjednodussi test, ktery snadno spustim na jakemkoliv stroji.

Pro testy jsem ted pouzil jiny stroj - Supermicro s
CPU: Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1240 V2 @ 3.40GHz (3400.10-MHz K8-class CPU)
FreeBSD/SMP: Multiprocessor System Detected: 8 CPUs
FreeBSD/SMP: 1 package(s) x 4 core(s) x 2 hardware threads

Pro testovani "zpomalovani" s narustem poctu vCPU jsem pouzil
nasledujici prikazy:

touch /tmp/empty
pfctl -t czech_net -T replace -f /tmp/empty
time pfctl -t czech_net -T replace -f /etc/pf.czech_net.table

Tabulka pf.czech_net.table obsahuje 2268 IP adres.
Jeji nacteni na normalnim stroji nezabere ani celou jednu sekundu. Cim
vic vCPU pridam testovanemu VM, tim pomalejsi to nacteni je.

2 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 0.310s  Totl: 0:00.31s
4 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 0.914s  Totl: 0:00.91s
6 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 3.021s  Totl: 0:03.02s
7 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 4.552s  Totl: 0:04.55s
8 vCPU: Usr: 0.000s  Krnl: 8.496s  Totl: 0:08.49s

Protoze mi vrta hlavou ten overbooking o kterem psal David, tak jsem
zkusil jeste jednu veci - spustit tam nekolik dalsich VM s nekolika vCPU.
Testovany stroj mel 4 vCPU a dalsi 4 VM mely dohromady 11 vCPU, celkem
tedy 15 vCPU
Rychlost byla uplne stejna, jako kdyby tam ty ostatni VM spustene nebyly:

4 vCPU (z celkem 15) Usr: 0.000s  Krnl: 0.920s  Totl: 0:00.92s

Zvyseni poctu ze 4 na 8 u testovaneho, celkem tedy 19 vCPU

8 vCPU (z celkem 19) Usr: 0.000s  Krnl: 7.788s  Totl: 0:07.78s

Tenhle test byl o chloupek rychlejsi nez puvodni s nespustenymi dalsimi
VM, ale v podstate z toho mam takovy pocit, ze je uplne jedno, kolik
dalsich VM s kolika vCPU tam bezi. Rozhodujici je pocet vCPU toho
testovaneho VM.
Kazde dalsi dva vCPU navic prodlouzi cas nacteni IP adres 3x.

Napadlo me, ze bych v tom VM, nebo i na tom "hypervisoru" mohl zkusit
4BSD scheduler misto ULE, jenze mi ted z nejakeho duvodu nejde
buildovat, takze zase musim vyresit jiny problem a pak zkusim prohodit
jadra s jinym schedulerem.

Mirek