cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Mar 27 12:23:21 CET 2021

On 27/03/2021 07:41, Dan Lukes wrote:
> On 26.3.2021 19:55, Miroslav Lachman wrote:

> Host je

CPU: Intel(R) Xeon(R) CPU           E5649  @ 2.53GHz (2533.48-MHz
K8-class CPU)
FreeBSD/SMP: Multiprocessor System Detected: 12 CPUs
FreeBSD/SMP: 1 package(s) x 6 core(s) x 2 hardware threads

> Host i virtual je FreeBSD 12.2, VirtualBox 5.2.44_4

Prechdon a 12.2 pripravuju, 12.2-p4 uz jsem na builderu mel pripraveny,
ted jsem chtel (kvuli dire v openssl) udelat 12.2-p5, ale ten build mi
pada na Signal 11. Jeste jsem premyslel o tom ugprade VirtualBoxu na
6.1, ale zrovna vcera jsem v mailinglistu v current cetl, ze s tim ma
par lidi problemy prave s nejnovejsi verzi 12.2 a 13.0.

> Ale je FreeBSD-builder.
> tim chci rict, ze
> jsme se otazkou rychlosti tak uplne nezabyval.

Ja bych si u tech 6 jader asi taky nejake rychlosti moc nevsimal, ale u
tech 10 je to znat na cemkoliv - jak jsem popisoval treba loadovani tech
IP adres do tabulky v PF trva tak dlouho, ze jsem si myslel, ze u toho
ten proces zatuhnul, ale nezatuhnul, jenom je to straaasne pomaly a zere
to 100% jednoho virtualniho jadra CPU

> Bude obtizne rozklicovat co se tam deje. Musel byses podivat nejen na
> zatizeni jako takove, ale na jeho strukturu - kolik z toho je
> user-level, kolik system-level, kolik preruseni - a tohle srovnavat s
> host systemem. To by mozna napovedelo trochu vic.

V tom guestu vidim, ze cas CPU zere proces httpd (Apache prefork s
mod_php74)
Co se rozdeleni zateze mezi usr / sys / int / idle tyce, tak z
historickych grafu vyctu nasledujici:
VM guest prumery za tyden:
usr 18%
sys 2%
int 0%
idle 77%

VM guest aktualni hodnoty:
usr 40%
sys 5%
int 0%
idle 55%

VM host, kde bezi VirtualBox headless, prumer (soucet nejak nesouhlasi):
usr 0%
sys 11%
int 0%
idle 86%

VM host, kde bezi VirtualBox headless, aktualni:
usr 0%
sys 24%
int 0%
idle 75%

VM host, kde bezi VirtualBox headless, maxiamlni:
usr 3%
sys 50%
int 0%

Pri tech 10 jadrech bylo v guestu okolo 90% usr a o zbytek se deli sys a
int.
V ten samy okamzik v hostiteli je okolo 45% sys a 3% usr (int 0%).

> Vymysli nejaky test, ktery muzu provest a jehoz vysledky ti pomuzou s
> hledani odpovedi na tvoji otazku a ja ho udelam.

Zkusim neco vymyslet. Zkusim jeste nejaky VM guest s vice jadry udelat
na nejakem testovacim stroji, tenhle produkcni "musi bezet".

Diky

Mirek