cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 27 20:14:36 CET 2021

On 27.3.2021 12:23, Miroslav Lachman wrote:
> Prechdon a 12.2 pripravuju, 12.2-p4 uz jsem na builderu mel pripraveny,
> ted jsem chtel (kvuli dire v openssl) udelat 12.2-p5, ale ten build mi
> pada na Signal 11.

K tomu ti dokazu rict jen to, ze me ne.

> Jeste jsem premyslel o tom ugprade VirtualBoxu na
> 6.1, ale zrovna vcera jsem v mailinglistu v current cetl, ze s tim ma
> par lidi problemy prave s nejnovejsi verzi 12.2 a 13.0.

Zatim jsem na problem nenarazil, ale bezi mi to na ni teprve chvili.

> Ja bych si u tech 6 jader asi taky nejake rychlosti moc nevsimal, ale u
> tech 10 je to znat na cemkoliv

Stal jsi me tri hodiny zivota ;-)

Protoze jsme zvetsil pocet jader z 8 na 12 - a virtualni FreeBSD hlasilo
ze vidi 4. Pripoustim, ze kdyz jsem to minule zvedal z 4 na 8 tak jsme
nezkontroloval, ze to hostovany system opravdu vidi.

No a ted bylo v MADT osm respektive dvanact zaznamu, ale ctyri
respektive osm procesoru bylo ve stavu "disabled" ...

Logy VBoxu pritom neobsahovaly nic co by tu prvni ctverici procesoru
odlisovalo od tech dalsich.

Nebudu to natahovat, nakonec jsme musel tech osm zakazanych procesoru
explicitne povolit jeden podruhem pomoci
VBoxManage controlvm ... plugcpu N
a protoze FreeBSD nezna hot-plug procesory, tak ho samozrejme otocit

Jsme si pritom sakra jistej, ze jsem nikdy nepouzil "unplug". Ostatne,
nikdy to tolik procesoru prideleno ani nemelo. Takze tezko rict co ty
procesory zakazalo.

Kazdopadne jsme zase jsem o neco zkusenejsi.

Tobe to ale nepomuze. System s dvanacti procesory jede jak draha. Pokud
se tedy nejedna o problem enjakeho zcela specifickeho zatizeni, ktery
jsme nevyzkousel, tak tvuj problem nemam.

Ted bezim na VirtualBoxu 6.1.18

Pokdu to neni tak, ze jde o problem petky, ktery sestka resi, muselo by
jit uz jen o nejake lokalni specifikum na tve strane.

K tomu ti muzu jen poskytnout konfiguraci svyho virtualu. Je naspodu.

> Co se rozdeleni zateze mezi usr / sys / int / idle tyce

Nemuzu rict, ze by me ta cisla dovedla k nejakymu napadu ...

> Zkusim neco vymyslet. Zkusim jeste nejaky VM guest s vice jadry udelat
> na nejakem testovacim stroji, tenhle produkcni "musi bezet".

No, tak kdyztak rekni.

Dan