cim vic jader CPU, tim pomalejsi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 27 07:41:08 CET 2021

On 26.3.2021 19:55, Miroslav Lachman wrote:
> Pred casem jsem v tom VirtualBoxu zkusil udelat i
> ponekud vetsi virtualni stroj s 6 jadry, bezi tam Apache + PHP + MySQL a
> subjektivne je to velmi pomaly

Nejvetsi virtual, ktery aktualne provozuju ma 4 CPU.

Host je
> CPU: AMD EPYC 7282 16-Core Processor                 (2794.81-MHz K8-class CPU)
> FreeBSD/SMP: Multiprocessor System Detected: 32 CPUs
> FreeBSD/SMP: 1 package(s) x 4 cache groups x 4 core(s) x 2 hardware threads

Host i virtual je FreeBSD 12.2, VirtualBox 5.2.44_4

Ale je FreeBSD-builder. Prekladam tam samotny system, balicky - a ty pak
pres NFS publikuju. Tedy z hlediska "vnejsich interakci" i "druhu
vytizeni" velmi jednoduche prostredi. Navic preklady obvykle pustim,
nekdy pozdeji se k tomu vratim a uz je to hotovy - tim chci rict, ze
jsme se otazkou rychlosti tak uplne nezabyval.

> CPU Intel Xeon E5649.
> klikanim po webu ve WordPressu zatizit tenhle virtual na 100% CPU.

To je bohuzel az prilis realne prostredi ;-)

Bude obtizne rozklicovat co se tam deje. Musel byses podivat nejen na
zatizeni jako takove, ale na jeho strukturu - kolik z toho je
user-level, kolik system-level, kolik preruseni - a tohle srovnavat s
host systemem. To by mozna napovedelo trochu vic.

> jestli mate nekdo zkusenosti s provozem takhle vetsiho poctu jader ve VirtualBoxu

Tvoje a moje prostredi (a zejmena "druh zatizeni") je natolik odlisne,
ze neni primo srovnatelne.

Vymysli nejaky test, ktery muzu provest a jehoz vysledky ti pomuzou s
hledani odpovedi na tvoji otazku a ja ho udelam.