Ako zobrazit MAC tabulku vo FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 24 05:30:05 CET 2021

On 24.1.2021 0:57, Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) wrote:
> Keď v tomto mailliste človek položí otázku a nepríde ani jedna odpoveď
> tak sú dve možnosti:
> 1. Otázka je úplne od vec, až tak, že ju nehodno ani komentovať.
> 2. Otázka sa týka vysoko špecifického problému, ktorý takmer nikto z čítajúcich neriešil.

Treti moznost je, ze odpoved si zada vysvetlovani na ktere jsem v dany
chvili nemel cas (a ja to strucne neumim) a pozdeji na problem uplne
zapomel.

Odpoved, kterou jsi nasel, je spravna. ARP tabulka je datova struktura
treti vrstvy urcena pro mapovani z MAC na IP, nikoliv obracene. Mapovani
MAC->IP tuto vrstvu nezajima a MAC bez vazby na IP uz vubec ne.

> Ak bridging je zapnutý, potom funguje aj povel "ifconfig bridge0 addr"

kdyz se podivas na svoji puvodni otazku, zjistis, ze sis intuitivne
odpovedel hned na zacatku:

Trochu se ale nabizi zeptat se na co to vlastne chces vedet. Napada me
rada moznych problemu, ktere se snazis resit, nektere ale mozna maji i
jine reseni.