System mi nenachazi zarizeni 2 (tezsi uvod do troubleshootingu detekce zarizeni).

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Tue May 12 10:56:29 CEST 2020

Ahoj.

On 11. 05. 20 18:23, Dan Lukes wrote:
> Pred chvili jsem v jinem emailu lehce nactrtnul jak vypada PCI
> sbernice v pocitaci a jak na ni FreeBSD nachazi zarizeni a hleda pro
> ne ovladace a o chvili pozdeji v dalsim mailu popisoval reseni
> chybejicich ovladacu.

Lehce nacrtnul ?

Ja bych to nazval excelentnim komplexnim vysvetlenim.

Mimochodem tenhle process identifikace funguje na vice unix-based OS,
linux to ma relativne obdobne (jsou tam drobne rozdily, pokud se
nemylim, ale princip je identicky).

> Toz tak. Pokud se k tomu nekdo chce na neco optat, co budu vedet tak
> zodpovim. Pripominam, ze jsem celou problematiku znacne zjednodusil,
> ale i tyhle zaklady muzou pomoct resit jednodussi problemy.
>
> Jestli neco z toho co jsem napsal nekdy nekomu pomuze tak dobry,
> jestli ne, tak to se neda nic delat. Neni to prvni cas, kterej bych
> propalil zbytecne ;-)
>
> Dan

Ty rostaku, ani nevis jak si mi pomohl. A to ve smeru o kterem ani
netusis :).

Snazil jsem se prijit na to proc mi na RPI4 netbsd aarch64 vubec
neinicializuje grafickej subsystem (vubec nesel vystup via hdmi) a
skoncim na seriovy konzoli, no diky tehle prednassce jsem to asi nasel,
posledni update evidentne meni vendor ident pro ten chip, kernel s
arhmhf to najde a kernel aarch64 uz ne, no difference je v id toho cipu
pri prochazeni , aspon z boot vypisu je to tak videt, ze to nachazi na
stejne adrese jine ID.

DIKY DANE.

Prosimte pokud mas vice takovychto veci, hod to jako tutorial na
freebsd.cz, tohle si myslim oceni vsichni...