problem s CARPem a PF

Marek Soudny soumar at linux.fjfi.cvut.cz
Wed Apr 29 09:05:24 CEST 2020

Ahoj,

> To by rozhodne mel. Nezminil's verzi, takze predpokladam posledni
> RELEASE.

V puvodnim mailu byly verze uvedeny:
# freebsd-version -kru
12.1-RELEASE-p3
12.1-RELEASE-p3
12.1-RELEASE-p4

> Pokud presto ma i v takovem pripade vliv povolovani/zakazovani tso na
> konkretni karte, pripadaji v uvahu nasledujici vyslvetleni:
>
> 1. neco jsme pochopil spatne
> 2. chyba ovladace/firmware karty (karta napriklad provadi TSO nebo
> nekterte jeho kroky prestoze by nemela a podobne)

Ano, sysctl TSO bylo nastavne na 0 a presto se pouzivalo. Taky jsem v
puvodnim mailu psal, ze se jedna o VMware virtualy (s open-vm-tools,
sitovky VMXNET3).

Co si pamatuju, tak s vypnutym TSO pres sysctl se mi ty stroje chovaly
"slusne" par let, problem nastal pred nekolika tydny. Jak jsem psal,
bohuzel si uz nepamatuju, co presne mu predchazelo. Pocitam ze budto
update systemu (pouzivam Dane tvuj neoblibeny freebsd-udpate) anebo
update open-vm-tools.

Nicmene co jsem vypnul TSO primo na sitovkach (ifconfig vmx{0..2} -tso),
tak se systemy zase chovaji "slusne".

Dekuju,
Marek