problem s CARPem a PF

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 29 00:16:30 CEST 2020

On 28.4.2020 15:40, Marek Soudny wrote:
> Takze se mozna "neco" rozbilo v sysctl? Kdyz mam net.inet.tcp.tso=0 a ve vypisu ifconfig byly options TSO4 i TSO6 k dispozici.

V tom zatim zadnej spor nevidim. Schopnost karty "vyresit samostatne
TSO" je vazana na dve podminky -
- karta pres kterou s ebu deodesilat tuto akceleraci umi
- system ji o to pozada

Pricemz "karta umi" se je treba cist jako "karta ma tu schopnost a nema
ji vypnutou".

ifconfigu se zabyva casti "karta umi" a zapinanim a vypinanim teto
feature. Pro kazdou kartu zvlast.

sysctl net.tcp.tso se zabyva podminkou "system ji o to pozada", a to
globalne za cely system.

> Nicmene jsem cekal, ze sysctl mi to vypne globalne..

To by rozhodne mel. Nezminil's verzi, takze predpokladam posledni
RELEASE. A v nem se tso pouzije v jedinem pripade:

> if ((tp->t_flags & TF_TSO) && V_tcp_do_tso && len > tp->t_maxseg &&
>     ((tp->t_flags & TF_SIGNATURE) == 0) &&
>     tp->rcv_numsacks == 0 && sack_rxmit == 0 &&
>     ipoptlen == 0 && !(flags & TH_SYN))
>         tso = 1;

Pricemz hodnota sysctl se okamzite primo promita do V_tcp_do_tso

Je to jednoducha a ocima snadno vyhotnotitelna podminka - jakmile je
V_tcp_do_tso=0 tak na nicem dalsim uz nezalezi a TSO se nekona.

Pokud presto ma i v takovem pripade vliv povolovani/zakazovani tso na
konkretni karte, pripadaji v uvahu nasledujici vyslvetleni:

1. neco jsme pochopil spatne
2. chyba ovladace/firmware karty (karta napriklad provadi TSO nebo
nekterte jeho kroky prestoze by nemela a podobne)