problem s CARPem a PF

Marek Soudny soumar at linux.fjfi.cvut.cz
Tue Apr 28 15:40:15 CEST 2020

> Me to prijde jako by nody byly out of timesync.
>
> POkud nesedi synchronizace ani na case, nejspis se nesynchronizuje ani pf.
>
> Vilem

Ahoj,

to byl grep carp-u ve /var/log/messages. Master si vcera prebral carpy,
ale backup si je nahazuje a shazuje dokolecka. Nicmene master o tom
nevi. Cas je syncnutej vpohode.

Kazdopadne co jsem ted pridal "-tso" to ifconfigu v /etc/rc.conf, tak
jsou stavy syncnuty vporadku.

Takze se mozna "neco" rozbilo v sysctl? Kdyz mam net.inet.tcp.tso=0 a ve
vypisu ifconfig byly options TSO4 i TSO6 k dispozici. Nicmene ted budu
sledovat, jak se bude chovat ten carp, jestli mi zase dojde ke
split-brain situaci, kdy si budou obe nody myslet, ze jsou master. IMHO
cela situace mohla byt zpusobena tim "chybnym" nastavenim TSO, uz mi to
na vmware delalo probelmy driv, proto jsem TSO povypinal (dohledal jsem,
ze se to i doporucuje). Nicmene jsem cekal, ze sysctl mi to vypne globalne..

Dekuju za nazor!
Marek