problem s CARPem a PF

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 29 09:42:35 CEST 2020

On 29.4.2020 9:05, Marek Soudny wrote:
> Co si pamatuju, tak s vypnutym TSO pres sysctl se mi ty stroje chovaly
> "slusne" par let, problem nastal pred nekolika tydny.

Coz ale muze byt vyvolano zmenou kodu sitoveho stacku, zmenou kodu
ovladace karty hostovaneho systemu, ale dokonce muze jit i o dusledek
zmeny kodu emulace karty v systemu hostujicim (coz je ekvivalent zmeny
firmware karty ve fyzickem hardware) a dokonce muze jit i o problem
nekde niz v systemu hostujicim.

S vypnutym sysctl sitovy stack hostovaneho systemu pouziti tso urcite
nezada, takze prvni moznost muzeme pomerne spolehlive vyloucit.

Takze bud' ovladac nebo virtualizator. Viz uz ale takhle "z voleje" nereknu.

> Nicmene co jsem vypnul TSO primo na sitovkach (ifconfig vmx{0..2} -tso), tak se systemy zase chovaji "slusne".

Aspon tak ;-)