pkg ako upratat chyby

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 19 22:38:45 CEST 2020

Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) wrote on 19. 4. 2020 21:40:
> Prv som stiahol porty a konfiguroval ideálne vlastnosti, kompiloval ich
> spravila cd /usr/ports/xy, make, make install, make clean

> Potom som si všimol, že pkg balíčky začali mať zmysluplnú defaultnú
> konštalaciu

Rozhodne na kazdem konkretnim stroji pouzivej pouze jeden zpusob. Tim se
mysli i jediny zdroj balicku pokud pouzivas balicky zkompilovane nekym
jinym. Pri zmene zdroje/zpusobu je nutne preinstalovat vsechny.

I kdyz si prekladas sam a menis optiony kompilace nejakeho balicku, je
silne vhodny prelozit i vsechny, ktere na nem zavisi. U balicku z
vnejsiho zdroje musis verit, ze to spravne osetri ten, kdo zmenu provadi.

System portu a packages neni schopen automatizovane spolehlive vyresit
nekonzistence, ktere mohou vzniknout pokud jsou balicek a jeho zavislost
prekladany kazdy v jinak nakonfigurovanem prostredi.

Muze to fungovat bez problemu, muze to nefunovat zcela zjevne, ale
nejhorsi situace je kdyz se ti program bude chovat "nahodne podivne".

A /usr/ports/UPDATING je doporucena cetba i kdyz si porty sam neprekladas.