pkg ako upratat chyby

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 20 09:03:59 CEST 2020

Dan Lukes wrote on 2020/04/19 22:38:

> Rozhodne na kazdem konkretnim stroji pouzivej pouze jeden zpusob. Tim se
> mysli i jediny zdroj balicku pokud pouzivas balicky zkompilovane nekym
> jinym. Pri zmene zdroje/zpusobu je nutne preinstalovat vsechny.

Je i par legitimnich duvodu ke kombinaci obojiho. Zrovna nedavno jsem to
resil u pokusu o upgrade meho letiteho desktopu (kovarova kobyla... s
FreeBSD 10.4 / PC-BSD) Kdyz jsem to preinstaloval na 11.3 a nainstaloval
potrebne balicky, tak dva chybely, protoze kvuli licencnim, nebo jinym
duvodum (requires /usr/src) v oficialnim repozitari nejsou balicky k
dispozici.
Tak to si pak clovek musi checkoutnout stejnou verzi ports tree a
balicky prelozit sam a dat si pozor na to, aby zavislosti meli stejne
options, jako ty v oficialnim repozitari, protoze ty uz jsou
nainstalovane z neho (zavislosti, ktere pouziva vice balicku zaroven)

> A /usr/ports/UPDATING je doporucena cetba i kdyz si porty sam neprekladas.

A tady nastava (opet, u FreeBSD nic vyjimecneho) takova bizarni situace,
ze v /usr/ports/UPDATING jsou dulezite informace i pro uzivatele, kteri
nepouzivaji porty, ale jen pkg, ale pritom pkg neumi stahovat /
aktualizovat soubor UPDATING a kazdy uzivatel si to musi umet poresit po
svem. Jinak pak nefunguje ani prikaz "pkg updating -d YYYYMMDD".
Ja na to mam na vsech strojich cronjob, co to pravidelne stahuje. Ale
nevim, jestli je nekde v dokumentaci pro novacky takova informace
zjistitelna.

Mirek