pkg ako upratat chyby

Jozef Drahovsky (FreeBSD cz) freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Apr 19 21:40:48 CEST 2020

Dňa 19. 4. 2020 o 20:05 Marián Černý napísal(a):
> [...]
>
> Keď používaš výlučne balíčky (pkg install, pkg upgrade) a nie porty, tak portsnap (a vlastne ani /usr/ports) vôbec nepotrebuješ.
> Ale možno to kombinuješ (čomu by som sa ja asi vyhýbal), tak potom ten portsnap používať môžeš… len asi bude chýbať ešte nejaký krok na upgrade ručne inštalovaných portov. Resp. pkg upgrade ich asi upgraduje, len je otázka, aký bol dôvod ich inštalácie z portov. Ak šlo o vlastné configure options, tak ich ten upgrade nahradí balíčkom z (FreeBSD) repository a zmenia sa.

Toto je veľmi dobrá poznámka.
Prv som stiahol porty a konfiguroval ideálne vlastnosti, kompiloval ich
spravila cd /usr/ports/xy, make, make install, make clean
Potom som si všimol, že pkg balíčky začali mať zmysluplnú defaultnú
konštalaciu, aj napríklad balíčkový mod pre apache  sa stal pouziteľný,
navyše inštalácia cez balíčky  je podstatne rýchlejsia, ale sila zvyku
štandardne tahať porty zostala.

Čiže tam kde špeciality nepotrebujem, úplne zbytočne ťahám aj porty.

Jozef