pkg ako upratat chyby

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Sun Apr 19 20:05:49 CEST 2020

> Upgrade potov robim nasledovne:  # portsnap fetch # portsnap update  # pkg upgrade

Portsnap je na aktualizáciu /usr/ports (ekvivalent freebsd-update na binárnu aktualizáciu systému, akurát na porty).

Keď používaš výlučne balíčky (pkg install, pkg upgrade) a nie porty, tak portsnap (a vlastne ani /usr/ports) vôbec nepotrebuješ.
Ale možno to kombinuješ (čomu by som sa ja asi vyhýbal), tak potom ten portsnap používať môžeš… len asi bude chýbať ešte nejaký krok na upgrade ručne inštalovaných portov. Resp. pkg upgrade ich asi upgraduje, len je otázka, aký bol dôvod ich inštalácie z portov. Ak šlo o vlastné configure options, tak ich ten upgrade nahradí balíčkom z (FreeBSD) repository a zmenia sa.

Majo