Re: Doporučený způsob posílání notifikací submited krze SES

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 14 10:11:23 CET 2020

Jan Jurák wrote on 13. 3. 2020 15:46:
> ty failure notifikace mi nepřišly neb gmailovi příjdou nečím závadné:

> Mar 13 04:10:16 syndicate dma[134.801828190]: can not bounce a bounce message, discarding

No, je tu off-topic, ale neodpustim si to.

Pokud pro postu pouzivas GMail, automaticky souhlasis s tim, ze ti maily
budou, respektive nebudou, chodit podle volneho uvazeni Google. V
teoreticke rovine se tim od jinych poskytovatelu nelisi, v praxi ale
zasadni rozdil je, Google maily opravdu dost agresivne filtruje.

GMail je sluzba freemail pro "domaci uzivatele", kterym na spolehlivem
dorucovani mailu fakticky nesejde. Pro seriozni pouziti proste vhodny
neni (a to mluvim ciste o spolehlivosti, nikoliv o ochrane prenasenych
dat). Na seriozni pouziti je potreba zvolit poskytovatele, kterej te
nebude chranit kdyz nechces), nebo, uplne nejlepe, si proste postu brat
na svem SMTP serveru sam.

Nechci tu nastartovat zadnou flame a nebyt toho, ze resime dorucovani
posty bych to tu vubec nevytahnul, ale kdyz uz tu na to rec prisla,
pripada mi vhodny zminit, ze s GMailem spolehlivou postu proste neudelas.