Re: Analýza provozu na IPFW / DUMMYNET

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 27 05:11:09 CET 2020

On 26.1.2020 20:08, Zbyněk Burget wrote:
> Mám gigabitovou linku, na routeru IPFW / DUMMYNET
> jenže tok skrz router mi špičkově dosahuje max. 580 mbit.

No, pro zacatek bych zkusil jaky tok budes mit zcela bez ipfw. Abys
nehonil duchy jinde nez jsou. Jak sam rikas - jestli je problem v
zeleze, nebo jinde.

Tak klidne muze byt v zakladech hardwarovy problem (nemyslim ani tak
nejakou zavadu, jako spis neoptimalni hardwarovou nebo softwarovou
konfiguraci). Problem muze byt pokud karta z libovolneho duvodu
nepouziva MSI/MSI-X a konvencni preruseni s necim sdili.

Urcice zkontroluj, ze to na konzoli nepise neco jako

interrupt storm detected on "xxx"; throttling interrupt source

> Pro začátek jsem se chtěl podívat, co kde teče přes kterou pipe nebo
> queue v DUMMYNETu - ale za nic nasvětě nemůžu najít, jestli se to dá
> zjistit přímo nějakým systémovým příkazem / utilitou a nebo jestli na to
> existuje nějaká utilita externí...

Nejake pravidlo ti pakety do te pipe/queue zahani. Takze se podivej na
jeho couter (ipfw -a l)

Dan