Analýza provozu na IPFW / DUMMYNET

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Jan 26 20:08:35 CET 2020

Zdravím,
řeším takový problém.
Mám gigabitovou linku, na routeru IPFW / DUMMYNET
jenže tok skrz router mi špičkově dosahuje max. 580 mbit.
A to ani v případě, kdy v té špičce k tomu pustím provoz, který není
shapovaný.
Takže někde něco dost pravděpodobně nestíhá a já bych potřeboval
zjistit, kde je zakopaný pes.

Jestli je chyba někde v návrhu firewallu a bude potřeba ho přepracovat
(zjednodušit)
nebo jestli už prostě nestíhá železo a nebo je to prostě celé nějak blbě.

Pro začátek jsem se chtěl podívat, co kde teče přes kterou pipe nebo
queue v DUMMYNETu - ale za nic nasvětě nemůžu najít, jestli se to dá
zjistit přímo nějakým systémovým příkazem / utilitou a nebo jestli na to
existuje nějaká utilita externí...

Mohl by prosím někdo poradit? Případně tedy i nějakou radu, kam se
podívat a na co se zaměřit, abych zjistil, jestli už třeba fakt nestíhá
to železo, na kterém to běží (postarší Xeon X3330, deska Intel síťové
karty Intel 82566DM-2 - chip=0x10bd8086; 82541GI chip=0x10768086)

Díky za jakékoli nakopnutí

--
Zbyněk Burget
Mlýnská 397