Problem s pam_mysql - make_scrambled_password

pm-conf at kostax.cz pm-conf at kostax.cz
Fri Aug 16 09:32:10 CEST 2019

trosku upresnim:

> To je dost podezrely.
>
> pam_mysql neni soucasti standardni instalace, a kdyby to byl port
> security/pam-mysql bylo by to v /usr/local/lib/

instalace pam_mysql z portu doporucuje udelat toto:
ln -sf /usr/local/lib/pam_mysql.so /usr/lib/pam_mysql.so
proto ta cesta /usr/lib/pam_mysql a ne /usr/local

> Kazdopadne, kdyz vymenujes knihovny (zde patrne libmysql.so) mysis
> vymenit za takovy, ktery nekdoi prelozil proti te knihovne, kterou mas,
> nebo si ho sam nove prelozit.

z portu prelozim mariadb nebo mysql, to je jedno a pak prelozim portove
pam_mysql. Po restartu saslauthd jsem opet v chybe:
Aug 16 09:22:37 mail saslauthd[65716]: in try_dlopen():
/usr/lib/pam_mysql.so: (null): Undefined symbol "make_scrambled_password"
Aug 16 09:22:37 mail saslauthd[65716]: in try_dlopen():
/usr/local/lib/pam_mysql.so: (null): Undefined symbol
"make_scrambled_password"
Aug 16 09:22:37 mail saslauthd[65716]: in openpam_load_module(): no
pam_mysql.so found

> No, jestli ten minuly pochazi odsud a ma to byt prave tenhle, tak ho
> preloz stejne jako minule.
drive to fungovalo s portovym pam_mysql, ted jiz ne. Proto potrebuju
zkompilovat tuhle neportovou vec

A to je to, co nedokazu.

Jestli jsem to dobre pochopil, tak se cosi zmenilo v libmysqlclient a
proto potrebuji tu verzi pam_mysql z webu.

Resi se to i v linuxu:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/pam-mysql/+bug/1574900

Diky
Petr