Problem s pam_mysql - make_scrambled_password

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 16 12:13:16 CEST 2019

On 16.8.2019 9:32, pm-conf at kostax.cz wrote:

> z portu prelozim mariadb nebo mysql, to je jedno a pak prelozim portove
> pam_mysql. Po restartu saslauthd jsem opet v chybe:
> Aug 16 09:22:37 mail saslauthd[65716]: in try_dlopen():
> /usr/lib/pam_mysql.so: (null): Undefined symbol "make_scrambled_password"

Ja za chvili na dva tydny odjizdim a uz nemam cas to sam detailne zkouset.

Nicmene, kdyz prave ted zkusim prelozit port
cd security/pam-mysql; make
ktery u me ma verzi 0.7.r1 revision 6 tak:

a)
> ldd security/pam-mysql/work/stage/usr/local/lib/pam_mysql.so
pam_mysql.so se odvolava na /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.so.21

b)
ten pochazi z
>  pkg which /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.so.21
> /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.so.21 was installed by package mysql80-client-8.0.16_2

c)
a knihovna symbol make_scrambled_password obsahuje
> nm /usr/local/lib/mysql/libmysqlclient.so.21 | grep make_scrambled_password
> 00000000000e7290 T _Z23make_scrambled_passwordPcPKc

Takze by to normalne melo v teto kombinaci fungovat.

Nemam uz cas zkoumat, jestli je to tim, ze tvoje verze portu a moje
verze portu nejsou stejne, nebo, ze ty prekladas proti jine verzi MySQL
nez ja, proto tady vypisuju jak presna cisla verzi tak CLI prikazy,
ktera jsem pri zkoumani pouzil.

Zbytek uz budes muset vybojovat s nekym jinym.