Problem s pam_mysql - make_scrambled_password

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 15 00:38:13 CEST 2019

On 14.8.2019 13:15, pm-conf at kostax.cz wrote:
> mam trosku problem. Pouzivam k smtp overeni pam_mysql + saslauthd +
> sendmail. Ted jsem delal novy server a narazil jsem, ze mi nejde pam_mysql:
> Aug 14 13:06:26 mail saslauthd[70670]: in try_dlopen():
> /usr/lib/pam_mysql.so: (null): Undefined symbol "make_scrambled_password"

To je dost podezrely.

pam_mysql neni soucasti standardni instalace, a kdyby to byl port
security/pam-mysql bylo by to v /usr/local/lib/

Kazdopadne, kdyz vymenujes knihovny (zde patrne libmysql.so) mysis
vymenit za takovy, ktery nekdoi prelozil proti te knihovne, kterou mas,
nebo si ho sam nove prelozit.

> Patrne existuje verze pam_mysql, ktera toto resi:
> https://github.com/NigelCunningham/pam-MySQL/tree/v0.8.x

No, jestli ten minuly pochazi odsud a ma to byt prave tenhle, tak ho
preloz stejne jako minule.

Jinak doporucuju stavajici odinstalovat a prelozit standardni port -
tedy - security/pam-mysql (cd /usr/ports/security/pam-mysql ; make install)

Muzes pouzit i hotovy balicek, ale jen pokud i MySQL mas z hotovych
balicku (nebo prinejmensim stejne verze).

Dan