Root Remount (reroot) ze ZFS na jine ZFS

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Mon Jun 10 22:01:16 CEST 2019

Dan Lukes wrote:

> To je vlastni - podle te analyzy nic takoveho nedela. Takze mi, zrejme, neco zasadniho uniklo.

Taky mi prislo, ze podle te analyzy by to nemelo delat. Ale kdyz jsem pak hledal tu chybovou hlasku, tak jsem videl, ze to vypina procesy (napriklad SSH), tak jsem zkusil ten shutdown skript a pustil se taky.

> Ted jsem se ztratil, nejspis proto, ze ZFS preci jen nepouzivam. CO znamena "exportnuty" a k cemu je to dobry ? To je o exportovani svazku pres NFS ? I tam mas nastroje na "manualni ovladani" - zfs share a zfs unshare.

Taky ZFS az tak detailne neznam. Ten import/export nesouvisi s NFS.

Kdyz pripojis novy pool (napriklad USB se ZFS), tak se automaticky neimportuje (“nenamountuje”). Musis nejdriv udelat “zfs import nazev_poolu”.
Pak kdyz ukoncis praci, tak udelas "zfs export nazev_poolu”. Tim se mimo jine odmontuji namontovane filesystemy, ale hlavne se poznaci nekam do toho poolu, ze ten pool je exportovany.
Kdyz mas ZFS na systemovem disku, tak ten pool neni exportovany. Pri propojeni disku k jinemu pocitaci se automaticky nepripoji. Musis ho nejdriv importovat. To ale skonci chybou, ze ten pool nebyl exportovany. Musi se importovat s parametrem -f (force).
Takze ZFS si nekam do poolu uklada, jestli je pool exportovany a kdyz ne, ktery pocitac ho mel posledne importovany.

Nejvic by se mi hodilo, kdyby po rerootu si ten novy system z pohledu ZFS myslel, ze je “jiny pocitac”.

Ted ale kdyz se divam do /etc/rc.d/zfs, tak ten dela `zfs mount -va`, takze by melo stacit udelat rc.skript, ktery se pusti pred tim zfs a ktery ten base pool exportuje. Az se k tomu zase dostanu, tak to vyzkousim.

Marian