Root Remount (reroot) ze ZFS na jine ZFS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 10 21:31:00 CEST 2019

Marián Černý wrote on 10. 6. 2019 11:13:
> Podle hlasek na konzole ten reboot provadi i ty shutdown skripty.

To je vlastni - podle te analyzy nic takoveho nedela. Takze mi, zrejme,
neco zasadniho uniklo.

> Tim jsem ale zjistil, ze problem neni s tim, ze se ty filesystemy neodmontuji, ale ze se znovu namontuji.

To by dobre vysvetlovalo, proc pri odnmountovani neni na consoli zadna
hlaska o neuspesnem unmountu.

> System vidi dva pooly - base a private a namontovava vsechny filesystemy s nastavenym mountpoint.

To je, jestli se nepletu, standardni chovani ZFS (respektive zfs mount
-a). Takze to mu asi vycitat nelze. Jestli se ti to nelibi, nesmis mit
mountpoint nastaveny jako property svazku a mountovat si jen to co chces
a tehdy, kdyz to chces, pomoci 'zfs mount fiesystem'.

> Predpokladal jsem, ze po rerootu se to bude tvarit jako jiny host, ale oba hosty maji stejne /etc/hostid

To bych snad ani necekal, moc pro to nevidim duvod. A kazdopadne nevidim
duvod aby to melo vliv na mountovani svazku - tam jsou pravidla, zda se
mi, celkem jasne dana a hostid v tom nehraje zadnou roli.

> Nevim jak zabezpecit, aby po tom rerootu system povazoval ten base pool za exportnuty.

Ted jsem se ztratil, nejspis proto, ze ZFS preci jen nepouzivam. CO
znamena "exportnuty" a k cemu je to dobry ? To je o exportovani svazku
pres NFS ? I tam mas nastroje na "manualni ovladani" - zfs share a zfs
unshare.

> To tady asi vetsina uz vi ;-). Takze jsem ani necekal, ze budes na muj dotaz reagovat.

Znat nepritele je dulezite ... ;-)