Root Remount (reroot) ze ZFS na jine ZFS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 10 22:45:43 CEST 2019

Marián Černý wrote on 10. 6. 2019 22:01:
> Taky mi prislo, ze podle te analyzy by to nemelo delat. Ale kdyz jsem pak hledal tu chybovou hlasku, tak jsem videl, ze to vypina procesy (napriklad SSH), tak jsem zkusil ten shutdown skript a pustil se taky.

> Kdyz pripojis novy pool (napriklad USB se ZFS), tak se automaticky neimportuje (“nenamountuje”). Musis nejdriv udelat “zfs import nazev_poolu”.
> Pak kdyz ukoncis praci, tak udelas "zfs export nazev_poolu”.

Predpokladam, ze myslis zpool import/export ...

Syntakticky rozumim tomu co se k temhle prikazum v dokumentaci pise, ale
nemam pocit, ze plne chapu smysl, dopad, natoz implementacni detaily
tehle feature.

> Kdyz mas ZFS na systemovem disku, tak ten pool neni exportovany. Pri propojeni disku k jinemu pocitaci se automaticky nepripoji. Musis ho nejdriv importovat. To ale skonci chybou, ze ten pool nebyl exportovany. Musi se importovat s parametrem -f (force).
> Takze ZFS si nekam do poolu uklada, jestli je pool exportovany a kdyz ne, ktery pocitac ho mel posledne importovany.

Zatim to nezni tak, ze by tam mel byt problem. ZFS mas na poolu, ktery
neni exportovany - no v poradku, tak neni, takze ho nemusis importovat.
Jen z nej namountovat co z nej namountovane chces mit.

Zrejme mi unika duvod, proc trvas na importu. Ano, tim vznika potiz -
bez predchoziho exportu import mozny neni.

> Nejvic by se mi hodilo, kdyby po rerootu si ten novy system z pohledu ZFS myslel, ze je “jiny pocitac”.

To by ti ale preci nepomohlo. Ten zpool by nebyl exportovany, nebyl by
ani na tom novem pocitaci naimportovany, takze bys byl v situaci kterou
nelze vyresit "normalne", nutne jsou recovery postupy. To mi moc jako
"by se hodilo" stav nepripada.

> Ted ale kdyz se divam do /etc/rc.d/zfs, tak ten dela `zfs mount -va`, takze by melo stacit udelat rc.skript, ktery se pusti pred tim zfs a ktery ten base pool exportuje

Kdyz to jde dolu. A kdyz to jde nahodu, tak zase naimportuje. Nebo ne ?

> Az se k tomu zase dostanu, tak to vyzkousim.

Na to ti staci rc.d script s

# REQUIRE: zfsbe
# BEFORE: zfs

Ale jeste jsem moc nepobral ani BE - takze mozna se to musi spoutet
jeste pred zfsbe.

Nemuzu si pomoct, ale v souvislosti se ZFS se mi neodbytne vybavuje
Murphyho: