gpsd

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Thu Feb 28 12:21:56 CET 2019

Dne 28.2.2019 v 11:08 Dan Lukes napsal(a):
> No, a to jsi jeste docela optimista. Prvni z obou stranek na ktere
> odkazoval Mirek mluvi o presnosti "na vterinu" a to s mym vlastnim
> odhadem rezonuje lip.

Já jsem trochu optimista, ale na tom asi nesejde.

> I tak bys ale mozna mel hratky o mesic odlozit - GPSkam se blizi jejich
> "rok 2000", v breznu se protoci desetibitovy citac casu, a dost mozna
> zdaleka ne kazda GPS bude schopna fungovat i pote. Tak abys nevrhnul
> neprimerene mnozstvi casu na rozchozeni synchronizace s GPS, ktera za
> mesic definitivne ztrati schopnost "chytit fix" ;-)

Tak tady jsem celkem dost v klidu, právě ta zmíněná u-blox 8M není ve
skutečnosti GPS, ale GLONASS (гдонасс pro detailisty)

> S USB a navic bez PPS te vlastni program nezachrani. Samotny USB stack
> do toho vnese takovy jitter, ze mas po presnosti.

Ano, to vím

> Pro jen trochu rozumnou presnost potrebujes nejmene PPS signal prenaseny
> mimo USB. Ale pokdu by to slo o opravdu vysokou presnost, tak ani PPS
> samo o sobe nestaci. Zejmena lacine GPS si nekdy se stabilnim
> generovanim PPS signalu velkou hlavu nedelaji, takze jestli se chces
> dostat na milisekundove presnosti, musis GPS dobre vybrat ...

Ano, proto jsem o tom psal. Sice mám hardware stroje, který je na to
vhodný (má GPIO mimo stack), ale nemám na to vhodnou gps a ani na to
nemám ambice. Původní myšlenka byla jen "když už se to tu válí..."