gpsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 28 11:08:49 CET 2019

On 28.2.2019 10:16, Jindrich Fucik wrote:
> Ta "volná" GPS je ve skutečnosti u-blox 8M, která by byla v pohodě, ALE je připojená pouze USB bez PPS signálu,  takže bych se s přesností dostal tak na půl vteřiny.

No, a to jsi jeste docela optimista. Prvni z obou stranek na ktere
odkazoval Mirek mluvi o presnosti "na vterinu" a to s mym vlastnim
odhadem rezonuje lip.

Pro porovnani, muj domaci NTP server synchronizujici se "po siti" pres
dost pomalou VDSL linku  ma nepresnost okolo 0.1s, spis mensi.

A na tom skoncily *moje* uvahy na tema, z ebych si udelalo vlastni
GPS/NTPD stratum 1 zdroj casu ...

Ale jasne, pokud mas cas a chut' si hrat, tak to je samozrejme v poradku ;-)

I tak bys ale mozna mel hratky o mesic odlozit - GPSkam se blizi jejich
"rok 2000", v breznu se protoci desetibitovy citac casu, a dost mozna
zdaleka ne kazda GPS bude schopna fungovat i pote. Tak abys nevrhnul
neprimerene mnozstvi casu na rozchozeni synchronizace s GPS, ktera za
mesic definitivne ztrati schopnost "chytit fix" ;-)

> Asi se budu upírat směrem nějakého vlastního programu/scriptu.

S USB a navic bez PPS te vlastni program nezachrani. Samotny USB stack
do toho vnese takovy jitter, ze mas po presnosti.

Pro jen trochu rozumnou presnost potrebujes nejmene PPS signal prenaseny
mimo USB. Ale pokdu by to slo o opravdu vysokou presnost, tak ani PPS
samo o sobe nestaci. Zejmena lacine GPS si nekdy se stabilnim
generovanim PPS signalu velkou hlavu nedelaji, takze jestli se chces
dostat na milisekundove presnosti, musis GPS dobre vybrat ...