Vhodny Filesystem pre viac serverov

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Thu Mar 8 08:58:28 CET 2018

Dobry den prajem

  po vyse 20 tich rokoch pouzivania NFS, hladam vhodnu nahradu pre
prostredie kde mam cca 15 BSD serverov.

Ma ist o spolocny storage pre aplikacne a pouzivatelske data. Mnohe z
tych serverov su cisto jednoaplikacne virtualne servre - mailserver,
monitoring, fileserver (samba/pydio), webservre a pod.

Backend je diskove pole s FC/iSCSI pripojenim.

Moja predstava je mat nieco ako NFS server (optimalne redundantny) ku
ktoremu z jednej strany pristupuju servre, a z druhej strany tam mam
exportovane LUN z diskoveho pola/SAN.

Dokazete ma nakopnut nejakym smerom? Nasiel som nieco o distributed
filesystem, ale mam pocit, ze to nie je to, co hladam. Software defined
storage sa mi zda byt strasny overkill a cenovo to byva dost uletene.

Pisem to tu, lebo by som chcel ostat v BSD prostredi.

Vopred dik za odpovede

--

---

     PeSe