Transparentny FW z FreeBSD

Vilém Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Thu Mar 8 14:30:54 CET 2018

Ahoj.
> No, a to je prave to, co budes na FreeBSD s existujicimi nastroji
> dosahovat jen tezko. Tohler bysis musel napsat ...
>
> A nevim o tom, ze by to nekdo nabizel jako open source.
Open WRT myslim podporuje multivlaknovou ipsku zalozenou na suricate,
pokud se nemylim. A pokud vim to je FreeBSD based :)

> 'tables' v IPFW jsou implementovany jako b-strom (tim se 'table'
> vyznamne lisi od seznamu IP adres oddelenych carkami).

Tak tohle jde trochu mimo me :)

> No prave - na ty jsem pri tomhle hodne myslel ;-)
>
> Jsou typickym zastupcem zarizeni, ktere 'wirespeed' casto nezvlada.
>
> Zminena RB600 mela tri gigabitove fullduplexni porty, ale pokud vim,
> tak plny tok ze dvou portu do tretiho tedy 1Gbps (prakticky priklad
> dve stanice + uplink) to uswitchovat nedokazalo ani nahodou. Jako
> border-router asi prijatelny (a tak jsi to taky pouzival), ale jako
> gigabitovy intra-switch nic moc.

Na RB600 nebyl HW switch, od rb1200 nahoru uz hw switche jsou (napriklad
moje 2011 doma ho ma), tam je to reseny na hw ktery je ovladany z routerosu.
> Myslim totiz na Wokna v domene pri prihlasovani nebo odhlasovani
> uzivatele (kdyz se synchronizuje uzivatelsky profil). U toho je
> "rozdil, ktery citite" jestli mas pul gigabitu, nebo jen petinu.
>
> Proto mi nedela problem mit neco "zpomalujiciho" jako border-router,
> ale na switch mi to nezni lakave. A bojim se, ze FreeBSD bude v
> naznacene roli vykazovat prave tuhle neprijemnou "Mikrotikovost".

O tom zadna.

> Me takovehle zadani vede na samostatne LAN s privatnimi IP v
> jednotlivych lokalitach, ty vzajemne routovane (propojene nejakou
> formou VPN) a smerem ven prekladane.
>
> Konkretni verejne adresy, ktere jsou k dispozici jen v HQ, se podle
> potreby 1:1 mapuji na adresy vnitrni, kde uz do "spravne pobocky"
> doputuji po te vnitrni routovane siti.
>
> Tohle vsechno je relativne "normalni topologie" a zvladne ji "bezne"
> nabusene FreeBSD (samozrejme zalezi take na celkovych datovych tocich).

Tady si dovolim prudce souhlasit s Danem, bud routovane VPN, nebo jak
jsem psal z mobilu, ipsec policy VPNky vicemene delaji to same :)

Vilem