zpozdeny CARP master

Marek Soudny soumar at linux.fjfi.cvut.cz
Wed Mar 21 13:00:29 CET 2018

Ahoj,

mam nasleduijici setup:

2x fbsd 11.1 server (vmware) jako loadbalancery master-standby (haproxy
a relayd). Predani TCP stavu pri failoveru resi pfsync, CARP je
nastaven, aby se predavaly vsechny interface najednou (sysctl
net.inet.carp.preempt=1). Master ma advskew 0, standby 100.

Manualni failover funguje dobre, pomoci "sysctl
net.inet.carp.demotion=240" dojte k okamzitemu presunuti vsech CARP
interfacu na standby server.

"Problem" nastava v okamziku, kdy ma dojit k failoveru "nemanualnimu",
tedy napriklad pri rebootu:

Master zastavi servicy (haproxy, relayd a ostatni), coz vede k
nedostupnosti farem na loadbalanceru, k presunu interfacu na standby
dojde az kdyz master "vypne sit".

Samozrejme muzu pred planovanym rebootem udelat manualni failover,
nicmene cela situace se mi "zopakuje", pri startu masteru:

Nabehne sit (sitove interfacy) a master si prebere CARP interfacy,
failover ma CARPy ve stavu backup. Jenze jeste nenabehly servicy, ktere
ty CARPy vyuzivaji, tedy haproxy a relayd.

A nakonec otazka:

Resi(l) nekdo obdobny problem? A pripadne jak? Koukal jsem, ze pri
vypnuti masteru je asi resenim /etc/shutdown.local? Nikdy jsem s tim ale
nedelal, tak se radsi ptam. A hlavne jak na zpozdene prevzeti CARP
interfacu pri startu, aby master pockal, az se spusti pozadovane servicy?

Dekuju,
Marek