zapis pravidel v devd.conf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 10 17:38:12 CEST 2017

Miroslav Lachman wrote:
> A da se nekde dohledat, jake promenne jsou v te action k dispozici,
> neboj e to taky na studium zdrojaku?

Pro me je "juknuti do zdrojaku" dost casto metodou prvni volby ;-)

> Stejne tak by me zajimalo, jaky
> 'match type' je k dispozici a jestli je nekde napsano, pri jake udalosti
> nastane.

Ani jedno z toho neni zalezitost 'devd'. V pripade 'notify' prijde devd
proste seznam promennych a jejich hodnot - a devd tak zna ty, a prave
jen ty, ktere mu takto prisly. Nema na to zadny vliv.

Jake v konkretnim pripade prijdou vi zdroj, ktery udalost generoval.

Treba od USB HUB se vraci
> "vendor=0x%04x product=0x%04x devclass=0x%02x devsubclass=0x%02x sernum=\"%s\" release=0x%04x mode=%s intclass=0x%02x intsubclass=0x%02x intprotocol=0x%02x"
plus promenne, ktere jsou obsazeny v PNP INFO interface.

Naproto tomu ACPI je strucne, to posila jedinou promennou, notify=0x%02d

V obou pripadech tam pribude jeste system a subsystem.

Ale ono i jmeno subsystemu je obecny retezec, takze jakykoliv modul muze
posilat co se mu zlibi.

Takze tohle je opravdu vec dokumentace modulu, ktery udalosti generuje,
nikoliv devd, ktere je jen jejich interpreterem, a bez velke vlastni
intelogence se ridi pravidly, ktere mu nekdo jiny napise do devd.conf

Pokud te zajima jen ZFS, tak muzu jen nekompletne.
Vzdy: system=ZFS subsystem=ZFS
Vetsinou: class=zfs
Dale:
   subclass= a/nebo type= jedno z
   config_sync
   resilver_start
   resilver_finish
   vdev_remove
   pool_create
   pool_destroy
   pool_import
   vdev_add
   vdev_attach
   vdev_clear
   vdev_check
   vdev_online
   config_sync
   scrub_start
   scrub_finish
   vdev_spare
   bootfs_vdev_attach
   pool_reguid
   vdev_autoexpand

Dalsi promenne, ktere se v nekterych pripadech vyskytnou jsou pool_name,
pool_guid, vdev_path, vdev_guid

> Protoze takhle je to tak trochu vesteni z kristalove koule.

A bude i nadale, pokud to ZFS nema zdokumentovane.

Obavam se, ze tohle neni navrzene pro pristup "zjistim o tom co to umi a
pak se zamyslim jak z toho poskladat co potrebuju", ale spis "vim presne
co potrebuju a podivam se, zda to ZFS nahodou neumi".

No, ze mi ZFS neni moc sympaticky (ne jako pricip, ale kvalita te
implementace) neni nic novyho ...