DHCP client pre SATRO Nitra

Vladimír Drgoňa vlado at drgona.eu
Mon Mar 6 11:03:09 CET 2017

Zdravím, chcem sa z FreeBSD servera pripojiť do siete SATRO(Nitra). Do
bytu mám dotiahnutý 100MBit LAN kábel, statickú IPV4 adresu dostávam
cez DHCP.
Opakovane som skúšal základné nastavenie dhcpclienta na oboch kartách,
ale ani jeden pokus nebol úspešný. Voľakedy bolo potrebné mať
nastavenú u nich registrovanú MAC adresu, teraz to už byť nemusí.
Skúšal som pripojenie bez nej ale aj s ňou.
Obyčajný router (TP-Link WDR4300) sa po opätovnom zapojení chytil hneď.
Vyskúšal som obe sieťové karty, ani s jednou nemám dlhodobejšie žiaden
problém. Sú to:
em0: <Intel(R) PRO/1000 Legacy Network Connection 1.1.0> port
0xfcc0-0xfcff mem 0xdf9a0000-0xdf9bffff,0xdf9c0000-0xdf9fffff irq 16
at device 0.0 on pci3
bge0: <Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet Controller, ASIC rev.
0x00a200> mem 0xdfaf0000-0xdfafffff irq 16 at device 0.0 on pci5

Čo navrhujete zmeniť v /etc/dhcpclient.conf? Manuálové stránky som si
prešiel, ale radšej by som uvítal ďalšie návrhy. Na serveri mi beží
pošta a pár webov, nechcem byť dlho offline, preto nemám veľa času na
laborovanie. Viete mi niekto poradiť v čom sú iné nastavenia na
routroch rozdielne od dhcpclienta FreeBSD? Prípadne či je niektorá z
týchto kariet vhodnejšia ako dhcpclient?

Vlado.